Orosz István írása
A Wright fivérek korszakalkotó kísérlete után a mérnökök és gyárak egymásután álltak elő a jobb, gyorsabb és nagyobb repülőgépekkel és helikopterekkel. Az emberiség elkezdte meghódítani a levegőt, mint az űr előtti utolsó, kiaknázatlan területet. Ám úgy tűnik, hogy már előttünk is benépesítették rejtélyes teremtmények a légkörünket, akik nem veszik jó néven, hogy behatoltunk a területükre.
Egy L.W. Monogramú pilóta a B17-es repülőgépének fedélzetén bombázni indult a német állásokat, mikor az ablakon kipillantva különös látványban lett része. Először azt hitte, hogy hallucinál a kialvatlanság miatt, de mint bombázó pilótának, uralnia kellett az érzékeit. A jobb szárnyba egy különös, egy méter magas teremtmény kapaszkodott. Rendellenesen hosszú karjai és ráncos, szőrtelen bőre volt. Széles szájában hegyes fogak sorakoztak, hegyes fülének végén fekete bojt meredezett, míg a szemei vörösen világítottak. A teremtmény mániákusan kacagott, és a repülőgép orra felé pillantott. Egy második szörnyeteg is megjelent a repülőgép orrán. Ez a bestia gúnyos kacajjal előreugrott, és a karmaival nekiesett az üveglapnak, hogy megpróbáljon bejutni a fülkébe. L.W. megdöntötte a gép orrát, mire különös támadói leestek a gépről. Vagy talán átugrottak egy másik repülőgépre. Mikor elmondta a többi pilótának, mi történt vele, kiderült, hogy mások is látták a teremtményeket.
Egy korábbi eset fényében kijelenthetjük, hogy a teremtményke végezni akartak a pilótával, és a repülőgép lezuhanását kívánták. Ez az eset 1939 nyarának végén történt meg.
Egy repülőgép indult el szokásos part menti járőrözésére a San Diegó-i Tengerészeti Légitámaszpontról. Tizenhárman voltak rajta a pilótával együtt. Mikor a járőrgép visszatért, mindenki halott volt a fedélzetén. Három órával az indulás után vészjeleket sugárzott, végül sikerrel leszállt. A földi személyzet lyukakat vett észre a burkolaton, és amikor behatoltak a fedélzetre, a legénység tizenkét tagját holtan találták, a testükön mély karmolások tátongtak. A pilóta, aki letette a gépet, még élt, de rajta is hasonló sebek éktelenkedtek. A pilótafülkében puskapor bűze terjengett, a padlón üres töltényhüvelyek hevertek, jeléül annak, hogy megpróbálta valakikkel felvenni a harcot. A pilóta meghalt, mielőtt elmondott volna bármit is az esetről.
Úgy fest, hogy bármik is a rejtélyes lények, a pilóták halálát akarják. A második világháború folyamán számtalan, a Német birodalom bombázására induló Lancester bombázó hibásodott meg rejtélyes okokból, majd zuhant le. Bizonyítottan nem kaphattak találatot a német légvédelemtől, és az ellenőrzések folyamán sem találtak bennük semmi hibát. Az egyik ilyen zuhanás túlélőjének, Wikner kapitánynak a beszámolója szerint a motor egyszerűen leállt. 1944 augusztusában egy bombázót vitt át egy fiatal társával egy másik légibázisra. A tanoncra bízta a gépet, míg az csinál néhány rutinszerű manővert. Hirtelen leálltak a légcsavarok, és zuhanni kezdtek. Wikner azonnal átvette a kormányt, és a közeli repülőtérre vitte a gépüket. De a leszállásnál a motorok visszakapcsoltak. A repülőgépet azonnal biztonsági zárlat alá helyezték, és átfésülték a fedélzetét.
Egy másik Lancester bombázó nem járt ilyen szerencsésen 1942-ben. Az éjszakai bevetésre induló gép belépett a németek által uralt Franciaország légterébe. Az egyik motor leállt, a repülőgép süllyedni kezdett, mire a pilóta visszavette az irányítást. Úgy festett, hogy sikerül visszakormányozni a repülőt, amikor a sors különös fintoraként a másik három motor is leállt. Az egyetlen túlélő kiugrott a repülőgépből, remélve, hogy a társai is követik. Azonban a repülőgép felrobbant.
Számtalan ilyen baleset történt, amelyeket a brit hírszerzés nem hozott nyilvánosságra. Mindenesetre a történetek szájhagyomány útján terjedtek.
1943 februárjában az angol királyi légierő Clayton nevű mérnöke észrevette, hogy valaki a Spitfire repülőgépek környékén ólálkodik. Elsőre arra gondolt, hogy egy gyerek lógott át a kerítésen, hogy megnézze a repülőgépeket. Csavarkulccsal indult el, hogy elkergesse a váratlan látogatót. Az megfordult, és a férfi képébe kacagott. Clayton elmondása szerint a teremtmény bőrét szürke pikkelyek borították, az ujján sötét karmok meredeztek. A mérnök elájult a sokktól, és mire felébredt, a kreatúra eltűnt.
1940, augusztus 17-én Hawker vadászgépek egy köteléke szállt fel, hogy elkapjanak egy német nehézbombázót, amikor az egyik oldalt repülő vadászgép motorjai hirtelen leálltak. A pilóta a vadászgép törzsén apró emberi alakokat látott végigmászni. Egy, a La Manche csatorna felett járőröző vadászgép pilótája arra ébredt, hogy egy nagy, tapadókorongokkal borított kéz csapott a pilótafülke üvegbúrájára.
A különös lényeket gremlineknek nevezték el az angol légierőnél, vagyis goblinoknak. A tevékenységük akkora hatást ért el, hogy egyes tisztek javasolták, hogy gyártsanak lekerekített szárnyú vadászgépeket, hogy a gremlinek nehezebben kapaszkodjanak meg rajtuk. A második világháború befejezése után nyilvánosságra kerültek olyan hírek, hogy a London bombázására induló német pilóták is beszámoltak hasonló teremtmények felbukkanásáról.
1944 novemberétől a Nyugat-Európa légterébe harcra induló pilóták gyakorta beszámoltak úgynevezett foo fighterekről, ide-oda cikázó tűzgolyókról, melyek követték a gépeiket. Vörös, fehér é narancssárga fényt bocsátottak ki. Egyes jelentések szerint elrepültek a repülőgépek orra előtt, mintha csak játszottak volna velük. Amikor a gépek tüzet nyitottak a semmiből jött fénygömbökre, azok eltűntek.
A 415-dik az Éjszakai Vadász század pilótái a Rajna-völgy felett voltak bevetésen a Bristol Beaufighter fedélzetén. Ekkor az egyik pilóta a repülőgépe bal szárnyától pár méternyire 8-10 fénygömböt látott elrepülni. Sem a földi irányítás, sem a légforgalmi radar nem érzékelt semmit a repülőgép környékén. Amikor a pilóta a gép orrát a fények felé fordította, azok eltűntek, és távolabb jelentek meg. Egyre többször láttak hasonló jelenséget. Piros, narancs és zöld színű fénypontokat láttak, amelyek a repülőgépek mellett repültek, hol egyedül, hol magányosan, sokszor tízesével. Amikor a brit pilóták üldözőbe vették őket, látszólag menekülőre fogták a dolgot, de közben a repülőgéppel együtt mozogtak, utánozva azt, vagy hihetetlen, emberi ésszel felfoghatatlan kanyarokat és fordulókat csináltak. Soha nem tettek kárt a repülőgépekben, és a pilóták egy idő után hozzájuk szoktak. Azonban érdekes, hogy a foo fighter megjelenésénél gyakran észleltek gremlineket, vagy az általuk okozott károkat. Lehetséges, hogy ez rávilágít a teremtmények valódi szándékára? Ahogyan a hopkinville-i idegen támadás is.
1955. augusztus 21-én egy Kentucky-béli farmot órákon át idegenek vettek ostrom alá. Hosszú fülükkel és karmukkal hasonlítottak a második világháborúban a pilóták által látott teremtményekre. A tanya tulajdonosának egyik gyereke, Billy, este vízért ment ki, és egy ezüstösen világító, csészealj alakú objektumot látott leereszkedni a ház mögé. Egy órával később egy hasonló fényt sugárzó apró humanoid és társai közelítették meg a farmot. A karjukra támaszkodva közeledtek. Amikor a gazda rálőtt az egyikükre a vadászpuskájával, az elesett, sérülés nélkül felugrott, és elszaladt. Este tízig a lények folytatták támadásaikat. Be-benéztek az ablakon, végigmásztak a tetőn. A tanya lakói ötven lövést adtak le a betolakodókra, mire azok elmentek.
A gremlinek mibenlétének kérdésére meglepő forrásból kaphatunk választ, ez pedig az ősi, arab mitológia. Fontos szereplők voltak a dzsinnek, vagyis a szemnek láthatatlan teremtmények, az angyalokkal, démonokkal együtt. A Korán szerint Allah teremtette őket a tűzből, hasonlóan a gremlinekhez, és az egyik fajtájuk a levegőben suhan, valamint különféle betegségeket és baleseteket okoz. A korán ezek mellett azt is megemlíti, hogy hét ég van, saját fizikai törvényekkel. A dzsinnek az egyik ilyen égben élnek. Lehetséges, hogy igaz a legenda, és a gremlinek, dzsinnek világába az égben nyílnak átjárók, így ilyen akciókkal védik az otthonukat akár ma is, és néhány titokzatos légikatasztrófa az ő számlájukra írható?
Gremlin a pilótafülkében
Francisco Herandes Mexikóváros repterén különös zajt hallott sz egyik üresen álló repülőgépből. A férfi egy videokamerával és zseblámpával felszerelkezve kutatta át a repülőgépet, amikor egy sötét figurát látott a pilótafülkébe vezető ajtó kerete mögül kihajolni. A férfi futásnak eredt, és ezzel talán épp egy légikatasztrófát akadályozott meg.
/A felvételből kiragadott kép/
Forrás: Hihetetlen magazin / 2021. augusztus – Orosz István írását lejegyezte: Csiribusz
Képforrás: flipboard.com; 91stbombgroup.com; nypost.com; theparanormalpastor.blogspot.com; paranormal-world.fandom.com