A vén banya
2014. június 04. írta: Csiribusz

A vén banya

Bizonyára Önök is olvastak, hallottak már a „vén banyáról”, aki általában gonoszként jelenik meg a mesékben, filmekben. Ha hiszik, ha nem, vannak emberek, akik találkoztak is a Vén Banyával, aki vicsorog, meredten bámul, húzgálja a hajakat, fojtogat, és egyéb módon ijesztgeti áldozatait. 

Mi is az a vén banya szindróma?

Egy olyan jelenség, melyben felébred az alvásból és képtelen megmozdulni. Látszólag ébren van, de a teste megbénult. És ha ez nem lenne elég rémisztő, ezek az esetek gyakran járnak olyan érzéssel, mintha egy ismeretlen is jelen lenne a szobában, fura hangok és más rejtélyes megnyilvánulások közepette. A klasszikus tapasztalat szerint az áldozat úgy érzi, hogy egy vénasszony ül a mellkasán, megbénítja és nehézlégzést okoz neki. Az orvosi világ ezt a jelenséget alvási paralízisnek hívja, hypnopompikus hallucinációkkal társítva. Akik már tapasztalták a szindrómát, nem tudtak arról, hogy amit látnak, hallanak és éreznek, az nem valódi. Ám hogyan magyarázhatjuk azt, amikor kettő, vagy több ember érzékeli a jelenséget egy és ugyanazon időpontban?

Néhány beszámoló a legrémisztőbb eseményekből:

A fekete szemű banya

„Először akkor történt, amikor 14 éves voltam. Nem tudtam megmozdulni, nem értettem mi volt az. A legkiemelkedőbb tavaly volt, amikor egyszer feküdtem az ágyamban, pillanatok alatt elaludtam, ám egy idő után arra ébredtem, hogy egy kéz nyomja a vállamat. Amikor képes voltam arra, hogy megforduljak az ágyban, láttam a vén banyát! Hosszú, töredezett, szürke haja volt, sápadt, zöldes arca, hosszú orra és a legrémesebb az volt, hogy a szemei teljesen feketék voltak. Mosolygott rám, aztán elment. Akkor múlt el a paralízis…”

A szürke és a zaklatás

„Egy éjjel nyitva hagytam az ablakot, hogy jöjjön be egy kis friss levegő. Nem emlékszem az elalvásra, de amikor feleszméltem, meg voltam bénulva. Úgy emlékszem, fekete esőt láttam és a testemet ötször nehezebbnek éreztem, mint a normál súlyom. Enyhén belesüllyedtem az ágyba. Elfordítottam a fejemet, és olyasvalamit láttam, ami úgy nézett ki, mint egy szürke földönkívüli és mosolygott rám. Alig tudtam mozogni, de lassan az ágy szélére másztam, hogy leessek és remélhetőleg valakit fel tudjak ébreszteni a házban. Éreztem a gondolatait, mintha az én gondolataimhoz kapcsolódtak volna. Nem feltételeztem, hogy tudok mozogni - ez az érzés a lénytől jött, - de tudtam. Elértem az ágy szélét a fejem esett le először. Amikor leestem a padlóra, felébredtem az ágyamban arccal lefelé, aztán rájöttem, hogy ébren vagyok. Az ablakom még mindig nyitva volt, és éreztem a hűvös fuvallatot…” 

A fojtogató vén banya

boszi1.jpg„Egyik éjjel hirtelen felébredten. A szoba pontosan olyan volt, mint amikor elaludtam. Nem tudtam mozogni, vagy kiáltani. Láttam egy idős, ijesztő külsejű hölgyet az ablakom előtt állni. Gyorsan odajött hozzám, és elkezdett fojtogatni! Úgy tűnt, mintha legalább 10 perccel előtte ment volna el. Aztán már tudtam mozogni és kiáltani is. Meg voltam ijedve, és soha többé nem fogok abban a szobában aludni…”

Tőle származik a gonosz

„42 éves vagyok, és először 16 évesen volt rémes éjszakám egy borzalmas boszorkánytól. Könyökölt a mellkasomon, és bámult az arcomba, lassan egyre közelebb jött. Teljesen megrémültem. Fekete köpönyeget és kapucnit viselt, arca, mint egy boszorkányé. Van, hogy hason fekszem, és ő végigsimítja kezét a hátamon, és hátra húzza a fejemet. Van, amikor harap, ül az ágyon, kopogtat az ajtón, a nevemen szólít, és általában halálra rémiszt…” 

Fojtogatta a barátnőmet!

„Arra ébredtem, hogy a barátnőm sikoltozott. A karjait felfelé tartotta, mintha valamit tolt volna… Szemei nyitva voltak, mintha ébren lenne, nevén szólítottam párszor és megpróbáltam felrázni, hogy ébredjen fel. Aztán becsukta a szemeit és visszaaludt. Amikor felébresztettem újra, elmondta, hogy harcolt egy idős hölggyel, aki megpróbálta megfojtani. Következő éjszaka felébresztett valami. Fogalmam sem volt róla, hogy mi lehetetett az, de valami azt súgta, hogy forduljak meg és nézzek rá a barátnőmre. Ahogy megfordultam, olyasvalamit láttam, ami úgy nézett ki, mint egy idős személy arca, amint éppen eltávolodik tőlem. Pont ebben a pillanatban a barátnőm egy kicsit felsikoltott és elaludt. Én is visszaaludtam. Ma reggel, amikor felkeltem, az első dolog, amit a barátnőm mondott ez volt: egy idős hölgyről álmodtam újra. Ami furcsa volt, hogy ugyanazt a személyt, vagy szellemet láttuk…” 

„2007 decemberében a feleségem és én aludtunk az ágyban, amikor éreztem, hogy a feleségemet megtámadták. Felkeltem, hogy megtaláljam rajta az árnyembert, aki fojtogatja. Kiugrottam az ágyból, és ahogy odaugrottam, hogy elkapjam, belement a falba. Amint megfordultam, láttam, hogy a feleségemet még mindig fojtogatja valami. Felébresztettem. Azt mondta, hogy azt álmodta, hogy egy rajta lévő személy fojtogatta. Hogy lehet ilyen tapasztalata egyszerre két embernek? Később a katonaságnál volt ilyen élményem, amikor a szobatársam felébresztett, mert úgy érezte, fojtogatják…”

A nő és a kaszás

"A Vén Banya kifejezés félrevezető. Számomra gyönyörű nőként jelent meg, egy hosszú uszályos fehér ruhában és fátyollal. Néha a Kaszás is ott van vele. Ez akkor van, amikor a hátamon fekszem, éppen elalvás előtt. Átlebeg a szobán és lassan közel jön. A Kaszás a fekete kapucnis köpenyében áll az ágyam mellett vagy az ágy lábánál. Én nem tudok mozogni vagy beszélni, de mindent hallok. Az adrenalin szintem magas, és hajnalig az is marad…” 

A feleségem és én is láttuk őt... 

bosz2.jpg„Sokféle alvási paralízis tapasztalatunk volt már. Láttam, hogy a takarómat az arcomra nyomták, de nem voltam képes mozogni, vagy kiáltani. Egy női hang sziszegett a fülembe, a rettenet érzését hozta rám. Egyszer a takarómon keresztül nézett rám egy idős hölgy. Szürke volt és gonoszul vigyorgott. Elkezdtem ütni a takarót, ahonnan ez a ködös szürke arc bámult. A feleségem felébredt ezen a ponton és sikoltott, azt mondta, hogy ő is látta ennek a nőnek az arcát. Azt hiszem, több van ebben, mint egyszerű képzelgés. Úgy gondolom, ez egyrészt fizikai, másrészt pedig természetfeletti jelenség...” 

A banya és a kopasz ember

”A nagyi házában néztem a tévét 1:00 körül. A nagypapám a szobájában aludt, mely a szomszédos szoba volt amellett, ahol mi voltunk a nagymamával. A nagymama is aludt. Egyszer csak hallottam egy morgást, mintha valaki megpróbált volna segítségért kiáltani, s közben fojtogatnák. Azt is hallottam, hogy egy nő és egy férfi nevetnek. Féltem, és felkeltettem a nagymamámat. Átfutottunk a nagypapám szobájába. Egy kopasz ember és egy banya ült a székében, ránk néztek és nevettek. Kicsit átlátszó volt mindkettő és tudtuk, hogy ők nem emberi lények inkább gonosz szellemek. Megpróbáltuk kiszabadítani a nagypapát, ám nem tudtuk megérinteni a szellemeket, így átnyúltunk a testükön. A kopasz ember felállt és fölénk magasodott. Mérges volt, amiért megpróbáltuk felkelteni a nagypapát. Felkapcsoltam a világítást, felemelkedtek és eltűntek…” 

Forrás: noiportal.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://csiribusz.blog.hu/api/trackback/id/tr496277027

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

EquuiNOX 2014.06.04. 23:43:38

Én is sokszor átéltem hasonlókat,de nekem sosem tűnt öregnek ez a "boszorkány".Mondjuk igazán közelről csak egyszer láttam,amikor rám mászott.Ez volt a legszörnyűbb alvásparalízisem.Négykézláb mászott rám az ágy végétől a lábamon át egészen a mellkasomig.Ott megállt és belehajolt az arcomba,valami furcsa morgásszerű hangot adott ki,de nem csinált velem semmit.A testét nagyon melegnek éreztem,szinte égetett.Ez nyáron volt, meztelenül aludtam takaró nélkül.A szemét én is teljesen feketének láttam.Nem tudom mennyi idő telhetett el,de egyszercsak lemászott rólam és átsétált a csukott ajtón keresztül.Borzasztó élmény volt,amint megtudtam mozdulni azonnal felkapcsoltam a villanyt és azt vettem észre,hogy potyognak a könnyeim,17-18 éves lehettem. Aznap persze már nem aludtam semmit és ezután hónapokig csak lámpafény mellet mertem aludni.Egyébként ahogy öregszem egyre ritkábbak ezek az "élmények" aminek persze nagyon örülök.De vajon miért hallucinálja szinte ugyanazt mindenki ilyenkor.? Mert abba azért nem szivesen gondolok bele,hogy ezek valóban megtörténnek.

Na,kellett ezt nekem lefekvés előtt leírni,már most parázok.Mi lesz ha lekapcsolom a villanyt....

Csiribusz 2014.06.05. 15:50:29

Nem hiszem, hogy hallucináció lenne. Több ezren élték át az évszázadok alatt. Most akkor mindenki hallucinált?

EquuiNOX 2014.06.05. 23:14:03

Hát ez csak akkor derülne ki,ha valakit venne egy kamera miközben ezt átéli.

white dragon 2014.06.06. 10:12:11

EquuiNOX: a félelem erősíti a negatív lényeket,gondolj mondjuk arra amire vágysz,így nem félsz annyira a rondaságtól.bár nekem könnyebb nem mászik rám semmi ilyen.csak időnként lelök dolgokat a szobában.velem meg olyan volt hogy ajtó ellőtt álltam és hallottam hogy hangosan zörögnek a zacskókkal,azt hittem anyám keres valamit,bementem megkérdeztem mit csinál,mondja fekszik,benyitottam csend lett,akkor csak én hallottam ő nem.minden kis zajra rémüldözik hogy mi volt ez,ezt meg nem hallotta,olyan volt mint egy szellemes horror.

Csiribusz 2014.06.06. 10:52:05

Az igaz, hogy a félelmed, riadalmad negatív energiákat termelnek, és ezek táplálják a gonosz szellemeket vagy démonokat. Röviden: minél jobban félsz, ők annál bátrabbak.

Forest Nymph 2014.06.06. 15:58:14

Velem is történt már hasonló. Nekem egy szép arcú kislány szorította a mellkasom. Mindene szürkésnek látszott, a haja világos volt, ami még rémisztőbb az, hogy a szemei feketék voltak. Szorított, mozdulni sem tudtam, a légzés is nehéz volt, ő meg csak bámult és bámult. Aztán egyszer csak kezdtem megkönnyebbülni, a jelenés eltűnt. Álmomban kezdődött és már ébren voltam, mikor elmúlt.

EquuiNOX 2014.06.06. 19:55:38

@white dragon: Na igen,de ember legyen a talpán aki ebben a szituációban képes arra gondolni amire vágyik.Egyébként legtöbbször csak érzem a jelenlétét a szobában,vagy pedig áll az ágy végénél.Ez a rámmászós dolog csak egyszer fordult elő.Lehet hogy nem jövök be neki :)
Mindig próbálok beszélni hozzá,de az alvásparalízis ebben is meggátol.Amúgy egyáltalán nem ronda,de a szemeitől kiráz a hideg.

Csiribusz 2014.06.07. 09:58:05

Ezek félelmetes élmények, tiszta szerencse, ha az ember nem hal bele az ijedségben, nemhogy ésszerűen tudjon gondolkodni.

white dragon 2014.06.10. 11:03:50

@EquuiNOX: próbáltad már fölvenni a motyogását?lehet tudnád mit akar.

EquuiNOX 2014.06.10. 19:42:18

@white dragon: Nem próbáltam még,mondjuk egy komolyabb diktafon szerintem felvenné azt az 5-6-7 órát amit alszom.Igazából olyan mintha a fejemben hallanám ezt a hangot,nem értek belőle semmit,mert úgy tűnik mintha nagyon sok ember beszélne egyszerre.
Meghát megmondom őszintén nem szívesen hallgatnám vissza a felvételt,valahol a lelkem mélyén félek attól,hogy esetleg tényleg hallanék valamit.

white dragon 2014.06.11. 12:29:25

@EquuiNOX: komoly oka lehet ha milliónyi emberrel van így.lehet előző életből ragadt rád,jó lenne felvenni és utánna járni mi történik,lehet akkor meg is tudnád oldani.fb n van egy csoport szellemek jelenségek történések,írj a csoportba hátha tud valaki segíteni,zárt idő míg bevesznek.a szobádban egyedül alszol?senki nincs aki tudna figyelni ha fura dolgot mondanál álmodban?vagy vedd magad videóra az is jó.

EquuiNOX 2014.06.11. 20:35:31

@white dragon: Nagyon sok emberrel beszélgettem már erről,de senki sem tudott újat mondani.Általában egyedül alszom,alvásparalízisem mindig csak akkor van ha egyedül vagyok.A videós megoldás elég macerás lenne,bár többször megfordult már a fejemben,de valahogy nem visz rá a lélek.

white dragon 2014.06.12. 10:25:39

@EquuiNOX: rémisztő lehet egész éjszaka vele.hívd fel ezt:06204444568,Blázsovits sándor.reiki mester volt már aki mondta sikerült elűzni a szellemet nála,mond el mi a probléma,lehet több kell majd egy fehér gyertyánál,szerintem démonféle az a csaj aki téged kísért.pestre is feljár 2 hetente.

EquuiNOX 2014.06.12. 20:19:28

@white dragon: Köszi a tippet,de az ilyen "modern varázslatokban" nem hiszek.

Azazella666 2015.04.09. 18:10:52

@Csiribusz: Most komolyan, miért van az hogy mindenért a démonokat okoljátok?Soha nem tettek semmi rosszat.Ez nem démon volt.Én abból amit leírtak kommentbe és a bejegyzésben nem ezt vettem ki.Ez sokkal másabb.Sejtem mi de nem fogom elmondani mert úgy sem hiszitek el hiszen ti mindenért a démonokat és Sátánt okoljátok, pedig a megoldás a szemeteket szúrja ki!!!!

Csiribusz 2015.04.09. 19:29:08

Senki nem mondta, hogy démonok voltak, csupán azért hoztam fel, mert az ilyen lényeket valóban vonzza a negatív energia. Nem én találtam ki, ez tény. Már ha hiszel benne, de úgy látszik részemről félreérthető voltam. Egyébként egy percig sem mondanám, hogy a démonok soha nem tettek semmi rosszat. Nem véletlenül démonok. A sátánról pedig szó sem esett.

Equu1N0X 2015.04.09. 20:34:03

@Azazella666: Én azért kíváncsi lennék a véleményedre.Egyébként lényegében nincsenek is démonok,mert ők is angyalok vagy legalábbis azok voltak,ha a bibliát vesszük alapul.Lucifer is egy arkangyal és én úgy tudom,hogy azért száműzték a mennyből,mert nem volt hajlandó tisztelni és szeretni az embereket.Ugyanis megvetette őket amiért háborúznak,ölik egymást meg mittudomén.

Azazella666 2015.04.10. 11:48:26

@Csiribusz: Igazad van odáig hogy vonza a negatív energia, de miért midig a "démon" szó kerül rögtön a szavatok járásába ha valami rossz és negatív?Ennyivel lehetnének az angyali entitások is nem de?És ha már itt tartunk hogy érted azt:egy percig sem mondanám, hogy a démonok soha nem tettek semmi rosszat.Talán bántott valami/valaki?Írd meg ha gondolod.Kiváncsi lennék rá, hogy vajon mit ártott neked egy démon.Sátánról nem esett szó de azért írtam mert ő hozzá tartoznak a démonok. @Equu1N0X:Látom te nagyon bemagoltad a "bibliát" amiből leveszem hogy jófiúként templomba jársz minden hétvégén. :) Van némi hiba az állításodba.Sátán/Lucifer soha nem ártott senkinek a mai napig tanít minket vagy is aki az övéihez tartozik.Visszatérve az eredeti problémádra tanácsolhatok neked valamit ami beválhat ha nyitott vagy rá és van szabadidőd. Ezek a lények a félelemből és más gyengeségből táplálkoznak. Ha tudsz időt szánni rá hathajógáz minden nap egy fél órát és próbálj meg nem törődni velük ha megjelennek.Egy idő után feladják és elhagyák a megszokot rutint mert rájönnek nem mennek veled semmire.a jóga azért fontos(még ha nem is hiszel abban amit monst írni fogok akkor iis egy próbát megér egy hónapot kérek) mert erősíti az aurádat ha az aura erős fehér arany fényből "áll" ez taszítja sőt pusztítja őket.NEM SZERETIK.Nem mondom hogy csináld amíg élsz de próbáld meg nekem nap mint nap ilyen ények tesznek keresztbe még kis szürkéket is láttam de nem izgattam magam és békét hagytak nekem(bár valószínű hogy csak az örzőmnek köszönhetem mind ezt és Sátánnak.Ettől még nem leszel sátánista de hatni fog.csak tedd amit tanácsoltam. nincs mit!! :D

Csiribusz 2015.04.10. 18:05:56

Kedves Azazella666! Szerintem az, hogy egy kommentben megemlítettem a „démon” szót, még nem elégíti ki a „mindig” fogalmát. Megjegyzem, hogy miről, mit és hogyan gondolok, az az én ügyem. Itt mindenki elmondhatja a véleményét, nem kap dorgálást, ezt azért tartsuk tiszteletben. Ezen nem kell megsértődni, még kevésbé személyes ügynek tekinteni vagy másokat kioktatni.

Azazella666 2015.04.10. 19:49:10

@Csiribusz: Nem vagyok én sértődékeny ezért nem sértődtem meg.Egyébként imádom ezt a blogot mert van egy jelegzetes kisugárzása.Gratulálok a bloghoz mert nagyon jó!!! :)

Azazella666 2015.04.10. 19:50:49

@Equu1N0X: Azt beszéltük az egyik fivéremmel hogy egy lidérc lehet aki ezt csinálja veled.Ők tudnak alakot váltani.Minden jót!!!! :D

Equu1N0X 2015.04.12. 13:33:56

@Azazella666:Szóval ez jött le neked,hogy én jófiú vagyok és templomba járok. :)
Hahaha,ha ismernél ezen jót nevetnél te is.Voltam sátánista,késsel karcoltam magamba feliratokat,temetőbe jártam éjszakánként,imádkoztam a Sátánhoz meg hasonlók.De ez csak ilyen tinikori baromság volt,így lázadtam a világ ellen :) Meghát elég szar gyerekkorom volt,biztos az is rátett.
Egyébként jógázom csak nem minden nap.Az agykontroll nekem jobban bevált.De azért köszi a tanácsot.

CsSz 2016.11.05. 10:06:56

@white dragon: Ki? :D A démoncsaj jár Pestre is, aki kìsért?

Csiribusz 2016.11.05. 11:19:08

@CsSz: Szerintem az írásában említett Blázsovits Sándorra gondolt.

white dragon 2016.11.11. 20:35:31

@Csiribusz: igen ahogy mondod,arra gondoltam.
süti beállítások módosítása