Fanyűvő a Szigetközben?
2013. július 26. írta: Csiribusz

Fanyűvő a Szigetközben?

Tavaly augusztusban valami olyat láttam, amire nem találok magyarázatot. A Szigetközben bicikliztem, amikor hazafele indulva az út menti bokrok között megpillantottam valamit. Először azt hittem, kidobott rongy vagy szemét. Nem is foglalkoztam vele, csak messziről szokatlan volt a formája. Aztán, amikor közelebb értem, akkor hirtelen felugrott az a valami és elkezdett menekülni.  

fanyűvő0.jpg
Emberszerű alakja volt, de nem ember volt. Nem ugrott be azonnal az erdőbe, mert oldalt bokrok (és szalagkorlát) vannak, ezért futott előttem kb. 20-30 métert. Mint amikor az őz vagy a nyúl nem találja a csapást a bozótban. Nagyon magasnak tűnt, főleg mert vékony volt. Nem úgy futott, mint egy ember, hanem ugrálva, kacsázva, sasszézva. Néha le is rakta a feltűnően hosszú kezeit, mintha segítette volna magát. Nagyon erősen, lendületesen mozgott, nagyokat lépett. 

Az ijesztő látvány miatt azonnal lefékeztem, szinte ösztönösen a telefon után nyúltam. Fényképeztem már így őzet, amely menekülés közben megállt és visszanézett. Most viszont nem volt szerencsém, a lény csak rohant. Egy képet azonban sikerült csinálnom. Sajnos elég rossz minőségű, mert telefonnal készült és kapkodva próbáltam minél hamarabb megnyomni a gombot. Ezért kicsit bemozdult, de még látszik rajta a szürke emberszerű alak, amint átlép/átugrik a szalagkorláton. 

Világosszürke, ritkás, koszlott bundája volt, de elég izmosnak, erősnek tűnt. A mozgása esetlennek tűnt a betonon, de mégis villámgyorsan és lendületesen tudott menekülni. A fák között nagyon hamar eltűnt. Egy darabig még hallottam a gallyak recsegését, meg ahogy a törmelék gurult a töltésoldalban, de egy szempillantás alatt nagyon messze jutott, és minden elcsendesedett. 

Egy gyakorlott terepfutó sem tudott volna ilyen gyorsan futni a lejtőn és a bokrok között. Az arcát nem láttam, talán csak egy pillanatra. Elég buta feje volt. Valahogy egy ősemberre hasonlított, csak tényleg nagyon magas és vékony alkata volt. Annyit még észrevettem, hogy piszkos volt. Gondolom, a földben kotorászott, az éjszakai eső vagy harmat után, s ezért borította sár. 

Az egész nagyon gyorsan történt, de igyekeztem inkább fényképezni, mint megfigyelni. A fénykép nélkül csak azt gondoltam volna, hogy képzelődtem, mások meg végképp nem hittek volna nekem. Én sem hittem volna senkinek, aki ilyesféle történettel áll elő. Mostanáig. Lehetséges, hogy a Fanyűvőt láttam? 

Forrás: Hihetetlen magazin / 2013 augusztus – H. Róbert írása alapján

Képforrás: kriptid.blog.hu

A bejegyzés trackback címe:

https://csiribusz.blog.hu/api/trackback/id/tr995427101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Spurs 2013.07.26. 16:01:13

Egy újabb fanyűvő jelenés. Nagyon sok van már. Azt szeretném kérdezni, hogy foglalkoznak az országba ezzel a lénnyel szakemberek? Vagy csak népi mese az egész? Azt furcsállom, hogy a neten tényleg sok történet kering róla, de a tévé nem igazán számol be ilyen esetekről és nem hallok semmit ami ilyen irányú kutatás lenne.

Csiribusz 2013.07.26. 18:11:47

Nálunk valahogy nem szokás ilyenekről beszélni. A régi rendszerben meg pláne nem volt divat, de azért akadtak kivételek. Például voltak olyan műsorok (már a nyolcvanas évek végén, 1990-ben), mint a 'Nulladik típusú találkozások', amelyek kifejezetten a sci-fi témát karolták fel, vagy emlékszem egy alkalommal, még gyermek voltam, létezett egy olyan műsor a tévében, mint az 'Ablak'. Ez a műsor sok mindennel foglalkozott, ami érdekes volt. Ennek egyik adásában Déry János egyszer beszélt egy különös eseménysorozatról, mely akkoriban nagyon felzaklatta az alföldbelieket. Úgy tudom, erről sem a Híradó, sem más műsor nem beszélt. Sajnos arra már nem emlékszem, konkrétan melyik helységről volt szó. Szóval a gazdák, s főleg a legeltető pásztorok arról számoltak be, hogy valami ismeretlen, hatalmas állat prédálja a birkaállományt. Konkrétan emlékszem egy idősebb juhászra, aki elmesélte, hogy az állatot ő is látta, amikor a nyájjal kint járt. Nagy volt, bundás, fekete, és medvéhez vagy hatalmas farkashoz hasonlított, de egyik sem volt igazán. Az biztos, hogy nem tudták beazonosítani. Érdekes. Bárcsak többre emlékeznék.

kmj 2013.07.26. 18:51:07

"Természetfilm" a mátranováki fanyűvőről www.youtube.com/watch?v=dLxmNpYoFhQ

Csiribusz 2013.07.26. 19:42:32

Két jeti kép is csúszott bele, nem?

Csiribusz 2013.07.26. 20:59:21

Könnyen lehet. Attól tartok, ez már nem fog kiderülni.

Amethyst Hollis 2013.08.05. 11:29:47

Ez nem a Fanyűvő, hanem Taffos Rici, a Szigetközi Hany Istókja. A Szigetközi Természetvédő Tábor lakói mind ismerik (hallomásból).

Csiribusz 2013.08.05. 16:55:30

Egyik nem zárja ki a másikat. Lehet egy és ugyanaz.

Vaczakka 2013.09.30. 22:06:22

Mivel szigetközi vagyok, érdekelne, hogy pontosan hol lőtték a képet.

Valamint nagyon érdekes, hogy 2013.07.26-án készítesz egy bejegyzést aminek az alapja egy 2013. augusztusi újság. Azt meg hogy? :)

Csiribusz 2013.09.30. 22:31:50

"Mivel szigetközi vagyok, érdekelne, hogy pontosan hol lőtték a képet."

Erről azt az illetőt kellene megkérdezni, aki készítette.

"...nagyon érdekes, hogy 2013.07.26-án készítesz egy bejegyzést aminek az alapja egy 2013. augusztusi újság."

Ennek a magazinnak minden száma, mindig az előző hónap 25-én jelenik meg. Tehát ha augusztusi szám, akkor július 25-én már kapható volt.

Forest Nymph 2013.11.03. 13:09:46

Tegnap, 2013.11.02-án volt a tévében, és ráfogták egy öreg alkoholista ?favájó?, bozontos szakállas bácsira, hogy ő a mátranováki fanyűvő.

Csiribusz 2013.11.03. 18:49:58

Hát persze! Mi más lehetne, mint egy alkoholista szakállas bácsi? És úgy suhan át ugrálva az úton, mintha még 20 éves lenne. Ja és mezítelenül.

darksiders 2013.11.09. 08:27:46

Hmm azt a riportot én is láttam,eléggé valószínűtlennek tűnt az állítás a bácsi láttán:)

vagai 77 2014.01.23. 07:32:50

Még 1989-ben találkoztam vele. Kb 1 órán át jött mellettem a sötét erdőben.
Ha akar elintézhetett volna, de nem bántott. Inkább kíváncsi volt. Aztán mikor kiértem az erdőből meg mutatta magát. Addig azt hittem valami róka féle tapossa az avart mellettem, mikor megláttam, nagyon elszaladtam.

Csiribusz 2014.01.23. 18:45:13

Nagyon elszaladtál? :-) Én is nagyon elszaladtam volna.

vagai 77 2014.01.24. 10:40:51

De már nagyon sajnálom, hogy elszaladtam. Nem bántott csak figyelt.
Úgy érzem magam mint 1 egyszerű bogár, akit figyel 1 ember, és mikor észreveszi menekül, pedig csak figyelte.......

vagai 77 2014.01.24. 10:53:02

Ha akkor gondolkodok, rájövök h nem bántott 1 órán keresztül. Miért bántott volna akkor amikor már látom?
De 1 sötét erdőben ki ne lenne stresszben? Pláne ha olyat lát amiről fogalma sincsen mi az.
Ott kapcsolatot tudtam volna teremteni.
De vesse rám az első követ aki máshogy tett volna.....

EquuiNOX 2014.01.24. 18:20:40

Repül is az első kő,ugyanis én elhívtam volna sörözni. :D

vagai 77 2014.02.01. 12:23:52

Csak kíváncsi voltam mit szóltok 1 sötét erdős sztorihoz, bocsika. Már csak a hüle vad disznók miatt se mennék ilyen helyre.

Csiribusz 2014.02.01. 16:47:55

Hát nem veszélytelen egyedül kolbászolni egy erdőben még Magyarországon sem, az biztos.

Moonlight987 2014.07.29. 11:35:49

Sziasztok!Szeretnék segítséget kérni tőletek.
A fénykép készítőjét szeretném megtalálni,váltanék vele,illetve szemtanúkkal pár e-mailt.

Csiribusz 2014.07.31. 07:05:59

Szia, Kedves! Nem hiszem, hogy nagyon tudok segíteni ebben, de a cikk alján és más oldalon is egy Horváth Róbert nevű úriemberre hivatkoznak. Sajnos ennél többet nem tudok ebben segíteni.

TTobi 2014.07.31. 09:15:29

sajnos ebben én se tudok segíteni :(.A fókuszban volt riport róla,ott betudták egy idősbácsinak...-,-. Engem a kutyaemberről érdekelnének még infók,tagja vagyok egy külföldi csoportnak,ott állandóan a "dogman"-ről beszélnek

Csiribusz 2014.07.31. 14:13:39

Kedves TTobi! Lesz még kutyaemberes/vérfakasos cikk, ezt megígérhetem, csak azért fogom vissza, mert még gyűjtök hozzá újabb infókat.

TTobi 2014.07.31. 21:13:03

Ez remekhír Csiribusz,nagyon köszönöm! :).Egyébként darksiders vagyok,csak nem tudom a jelszavam ezért új fiókot nyomtam :)
írok egy e-mailt!

vagai 77 2015.04.06. 10:43:30

ki tudja mi az igazság, ki tudja mit miért tesz......

szczgvtr 2017.02.02. 13:30:00

Sziasztok!
Nem tudom ki hogy van vele, de én személy szerint nagyon örülök annak, hogy nekünk Magyaroknak is vannak ilyen furcsa történetei. Nagyon érdekes dolgok... :)

Itt, ahol lakom, 10 percre kb van egy erdősebb terület... Többször is voltam ott, de 1x eszembe jutott, hogy milyen durva lenne, ha ott is lenne ilyen lény, akiről már hallottam volna ilyen mendemondákat... kb 1 óráig csak nézelődtem, hátha valami felbukkan.. :D nagyon élveztem, jó volt.

Meg ezzel se tudom, ki hogy van, de ha belegondolok, én tök szívesen találkoznék ilyen lényekkel... bár ha meg is történne, tuti besza*nék, de hát kiváncsi vagyok... :)

white dragon 2017.02.09. 13:12:28

@szczgvtr: Te melyik lénnyel taliznál?én a michigani vérfarkasra lennék kíváncsi,barátom mostanában mesélt dolgokról amiket más mesélt neki,kár hogy ezek sok év után kerulnek napvilágra.

szczgvtr 2017.02.10. 16:48:50

@white dragon : Szia. Hát... nem is tudom. :D
Ha választanom kéne, akkor engem leginkább a Bigfoot és a Loch Ness-i szörny érdekelne... de kiváncsi vagyok amúgy a mátranováki fanyűvőre is.
Ezek mellett természetesen az összes legendás lényre kiváncsi vagyok,
csak a top3-at emeltem ki. :)

white dragon 2017.02.12. 15:22:48

@szczgvtr: vagyis érdekel minden,a nessit nem találják sehol,a tobbi biztos olyan helyen van ahol nem járt ember,lehet más dimenzióból jonnek,a dogmanos egyik képen egy kisebb lény van a hátán,barátom szerint vagy szurkek házi kedvence,vagy azok is urlények.barátnom mesélte hogy volt dolga egy szoros lénnyel,lebénult nem tudott mozogni,de olyan nehéz volt hogy rengett a padló a súlya alatt.pont ilyen lényrol mesélt barátomnak egy ismerose,azt mondta inkább medvére hasonlított.azért érdekes mert a michigani lényt szokták medveszerunek írni szemtanúk,lehet ugyanaz.
süti beállítások módosítása