Piroska és a farkas / A lány és a farkas
2013. február 12. írta: Csiribusz

Piroska és a farkas / A lány és a farkas

A lány és a farkas amerikai - kanadai horrormese / 2011

lf.jpgRendezte: Catherine Hardwicke

Szereplők: Amanda Seyfried

                        Shiloh Fernandez

                        Gary Oldman

                        Max Irons 

                        Lukas Haas

Ahogyan sok embert, úgy engem is elvarázsoltak gyermekkoromban a klasszikus mesék, így a Piroska és a farkas is. Amikor Walt Disney mesefilmjeit néztem, sosem értettem, hogy olyan alapvető mesék, mint a Jancsi és Juliska, vagy az előbb említett Piroska, miért nem került „megrajzolásra”. Aztán rájöttem: valóságos horror lenne, ha ezeket a meséket vászonra vinnék, ugyanakkor izgalmasnak találtam, amikor végre rámozdultak Piroska történetére, igaz, nem kevéssé átalakítva. Úgy tudom, Leonardo DiCaprionak tulajdonítják az ötletet, de ez azért szerintem nem teljesen van így, ugyanis készítettek már horrormesét a történetből.

Fogalmam sem volt róla, hogy könyvben is kiadták a történetet, csak a mozifilmről hallottam. Aztán elolvastam a könyvet, és csak utána néztem meg a filmet. Kíváncsi voltam, mennyire követi hitelesen a mozi a leírtakat. Meg kell mondjam, vannak változtatások és kihagyások. Lehet, hogy amit mi láttunk, az egy vágott verzió, és létezik egy vágatlan is? Nem tudom, de a történet elejét egy az egyben lehagyták a filmről.

piroska2.jpgAhogy a kritikákat olvastam, sokan leszólták a filmet, de nagyon ajánlanám, hogy akit igazán érdekel, szerezze be az azonos című regényt, és szánjon rá egy vagy két napot. Gyorsan el lehet olvasni, és őszintén mondom, nekem nagyon tetszett a könyv (a film kevésbé). Előre bocsátom, ha valaki úgy dönt, hogy átrágja magát ezen a horrorisztikus meseregényen, kétféle kiadásban lehet megkapni, egy puha- és egy keményborítós változatban.piroska0.jpg

Írta: Csiribusz

A bejegyzés trackback címe:

https://csiribusz.blog.hu/api/trackback/id/tr405457291

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása