Telihold
2013. november 15. írta: Csiribusz

Telihold

Telihold – spanyol horrorsorozat, 2012

Rendezte: Alexandra Graf

José Ramón Ayerra

Jesús Rodrigo 

Szereplők: Belén Rueda - Sarah Cruz

Daniel Grao - Raúl Pando

Álvaro Cervantes - Joel

Fran Perea - Nacho

Marc Martínez - Fernando

Belén López - Carola telihold2.jpg

Ehhez a filmhez nem sok elvárást fűztem, tekintve, hogy európai sorozat, ráadásul spanyol. Annál nagyobb volt a meglepetésem, mert – legalábbis az én ízlésem szerint – az egyik legjobb és legszínvonalasabb filmsorozatot láttam a műfajban. Egyaránt megjelenik benne a krimi, a horror, a misztikum, a romantika, némi feszültség és humor, megfelelő arányokban vegyítve. Az egész történet egy sorozatgyilkosságról szól, amely során az áldozatokat brutálisan lemészárolták és megcsonkították. 

telihold4.jpgA helyszín egy hegyvidékes, sűrű erdőséggel körbevett, isten háta mögötti régi falu (kisvároska) – nevén nevezve: Calenda. Ide érkezik Madridból Sarah bírónő tizenhét éves lányával, Leirével, hogy helyrehozza férjével a házasságukat. David azonban még az első napon eltűnik. Megcsonkított holttestét egy aknában találják meg. 

Ahogyan az események zajlanak és telik az idő, sorban megismerhetjük a szereplők kesze-kusza életét és kapcsolatait. Egyik probléma követi a másikat, egyik következik a másikból. Aztán újabb és újabb telihold érkezik, majd újabb és újabb lemészárolt holttesteket találnak. Calenda retteg. Mindenki tudja, gyilkos jár közöttük, akárki lehet: a szomszéd, a barát, a rokon, a kedves. Ám a helyi rituális szokásokra, a vérfarkas legendákra senki sem figyel, senki sem hisz bennük, leszámítva egy-két régi, idős calendai lakost, a hóbortos Heraldót, vagy a beteg kamasz fiút, akik ismerik az öreg városka titkait. 

A településen nem ez az első ilyen gyilkosságsorozat, a városka lakói évszázadok óta szenvednek az átoktól. Néha, pár évtizedre elcsendesedik a baj, mintha altatni akarná az emberek éberségét, de aztán újra és újra kezdődik elölről minden: gyilkosságok, rémület, rettegés a teliholdtól. Persze egy modern kor modern lakói nem hiszek az ilyesmikben, s ennek keservesen megfizetik az árát. 

Sarah bírónő először csak férje halálának körülményeit próbálja kideríteni, de minél mélyebbre ás, minél többet tud meg, annál inkább elgondolkodtatják a helyi mítoszok, és a sok egybeesés, amely a hihetetlen farkasember történetével fűződik össze. Calendában kétségtelenül vannak egyéb bűnök is, kezdve az illegális vadászattól a furcsa erkölcsű polgármesterig, a titokzatos személyiségektől a tiltott rezervátumig, de Sarah érzi, valami egészen más is áthatja a borzongtató eseményeket és nem szabad figyelmen kívül hagyniuk a vérfarkas legendáját. 

Írta: Csiribusz 

A bejegyzés trackback címe:

https://csiribusz.blog.hu/api/trackback/id/tr755635948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

amanojaku 2014.02.17. 17:58:09

van egy másik spanyol sorozat, ugyanez a kategória, a címe: Internátus (az AXN-csatornák valamelyeike adja, meg a minimax utáni Animax) angol címe: the boarding school, eredeti /spanyol/ címe: El Internado (la Laguna Negra)
hu.wikipedia.org/wiki/Intern%C3%A1tus_(sorozat)

amanojaku 2014.02.17. 17:59:27

megéri végignézni, bár 7 évados, és mindegyik rész majdnem másfél órás, de minden megvan benne, ami a teliholdban, sőt, az internátus nekem sokkal jobban tetszett, én is néztem valamennyit a Teliholdból, de engem annyira nem kötött le.

Csiribusz 2014.02.17. 18:53:52

Köszönöm az ötletet, majd megnézem azt is.

Csiribusz 2014.10.24. 09:37:13

Nos megnéztem a fent említett hétévados sorozatot. Hát... nem mondom, ígéretesen kezdődött, de ahogyan haladt a történet, egyre laposodott is. Húzták, mint a rétestésztát. Lehetett volna ezt rövidebb sorozatban is kivitelezni. Megmondom őszintén, a végére annyira átláthatatlanná és kuszává vált a történet szála, hogy alig lehetett követni. Ráadásul a végére sok minden kibogozatlan maradt, értelmetlenné vált. Az utolsó két évaddal úgy voltam, hogy már csak azért néztem végig, mert kíváncsi voltam, mi lesz a végkifejlet, de közben alig vártam, hogy vége legyen már. Ezt a Telihold esetében nem éreztem, bár annak egyelőre csak az első évadát láttam. Én egyébként nem hasonlítanám össze a két sorozatot, mert annyira másról szól. De majd meglátjuk :-)

Tobimedia 2014.11.25. 10:09:02

@Csiribusz: A Telihold második évadjáról nem tudsz valamit ? Nekem nagyon tetszett a sorozat ...:)

Csiribusz 2014.11.26. 10:28:57

Szia. Nekem is tetszett, nem értem miért késlekednek a második évaddal, miközben már rég kész van. Legalábbis úgy tudom, spanyolul fent van a Neten. El sem tudom képzelni, milyen probléma lehet, de úgy tudom, mostanában ismétlik az AXN-en. Remélem azért, mert a folytatást is hozzácsapják! Ha mégsem, akkor lehet, hogy valami egyéb probléma merült fel jogszerzői vagy egyéb kérdésekben... vagy nem tudom, én is találgatok... :-)

Tobimedia 2014.11.27. 09:17:12

Értem, köszönöm :)
süti beállítások módosítása